18 novembra 2010

Pozývame vás na kávičku.

Obrázok používateľa...píše Krajan
... Aj dnes si najradšej dám tureckú kávičku. Urobenú v džezve, s trochu cukrom, ktorý prevrel. Do džezvy, na jednu šálčičku (malú, tureckú) dávam si jednu lyžičku kavý. Táto musí mať tri hviezdičky, čiže musí sa trikrát zdvihnúť, prevrieť. Najlepšie je a to vedia len tí v kaviarni, že na dobrú tureckú kávičku, do vody sa vloží aj trochu vosku, alebo „ťažkého” medu (z ďateliny a pod.). Ja si najradšej pridám trochu citróvej šťavy. Divné? Ani nie. Takáto kávička mi ráno rozprúdi krv. Hneď aj mozog začne lepšie robiť. Skúste a zvyknete si. Ak ešte stále máte obavy, opýtajte sa vlastného lekára a ten vám povie, že je to vynikajúce. Ak to pozná. Sú však aj tykí „znalci”, čo si do kávy najradšej dajú trochu rumu, whisky, ba aj pálené, ale aby tam mali aj „háčik”. Na svete je spústa spôsobov, ako si tú perfektnú kávičku pripraviť. Sused mi je Grék a vždy ma pozýva na pravú grécku kávičku. Keby mi tam nedal aj ich „Ouzo” (anízový likér), tak by to ani nemohol popiť. Strašne sladké. V reštauráciach, kde nemajú (a ak aj majú, ale nevedia pripraviť) tureckú kávu, dám si talianske „cappuccino”, alebo „espresso”. Aj to je dobré, kto nevie za lepšie. Na Slovensku, vtedy, keď sme boli „priatelia” s Alžírskom, všade si dostal len „alžírsku kávu”. Na hrubšie zomleté zrnká africkej kávy, ktoré sa zaliali vriacou vodou. vôbec nechutila, ale som mlčal. Popil som aj to. V Amerike... a v krajinách imitujúcich ich spôsob života, dostanete filtrovanú kávu, výparovú kávu a pod. Všetko len „šusterské” kávičky. Vo svete je vychýrená „Mocca” , „Mocha”, „Moka” (Al-Mukha) káva, podľa mena Jemenského prístavu, odkiaľ sa dovážala. Vraj najkvalitnejšia, ale mne nejak nechutí. Zdá sa mi byť ako „plastická”. Radšej mám trochu drsnejšiu, prírodnejšiu. Chcem v nej cítiť pôdu kraja, mozole farmára, ich slzy, nádej... to je pravá káva. >>>viac>>>
.................................................................................
...................................................

Re: Káva

Odoslaťby ujko » 19 Nov 2009, 02:00

Ahojte kamarati, davno som tu nebol, ale tesi ma ze este stale vytrvalo pracujete
lebo to nie je lahko, tak ako to robite zadarmo. Vela ludi v starom
kraji robi ovela menej a ovela horsie za velke peniaze.
Na vasom blogu a na tomto mieste sa hodne toho mozno dozvediet.
Drzim palce a drzte sa , mam nadej za sa coskoro stretneme
a zalejeme, nazdravie s irskou kavou. Preco ste stiahli. vygumovali fotografie, skoda, ...! Pozdravuje a ruku podava vas ujko :D

Re: Káva

Odoslaťby jojo » Dnes, , 00:54

Ahoj Ujko, ďakujeme za slová povzbudenia a tešíme sa na stretnutie a na tú
írsku kávu. Fotografie sme nestiahli ani nevygumovali, jednoducho
chybou jedného z moderátorov zmizli a viacej sme ich nevedeli nájsť,
je to naozaj škoda... ale netreba vraj plakať za rozliatym mliekom,
bolo v ňom veľa vody... vďaka za pozdrav, ktorý opätujeme, nazdravie :) :) :)
.......................................................................

Žiadne komentáre:

Super pre vasu firmu

Čítame...

*** MENÁ *****

>A<>B<>C,Č<>D<>E<>F<>G<>H<>CH<

>I<>J<>K<><>M<>N<>O<>P<>Q<>R<

>S<>Š<>T<>U<>V<>W<>X<>Y<>Z<>Ž<>

***Etymologický slovník***********

<A-C><Č><D,Ď,Dž><><><><><><H>

Autorské práva:

http://Kruhy.blogspot.com

nassinec@gmail.com